”Kokonaisvaltainen hyvinvointi on punainen lanka tuotevalikoimassamme. Olemme tarkkoja tuotteiden laadukkuudesta, puhtaudesta ja vastuullisista tuotantotavoista,” yrittäjä Anu Pekkonen kuvaa.
”Äitini Onerva Pekkonen toimi Hakaniemen apteekkarina. Ollessani pieni lapsi, hän turhautui toistuviin korvatulehduksiini ja niihin määrättyihin antibiootteihin. Etsiessään luonnollisempaa hoitokeinoa, hän löysi homeopatian. Kokiessaan omakohtaisesti homeopatian auttavan minua, hän kiinnostui aiheesta niin että kouluttautui apteekkarin työnsä ohella homeopaatiksi ja toi homeopaattisen valikoiman apteekin yhteyteen,” Anu Pekkonen kertoo.
”Hakaniemen apteekissa syttyi tulipalo vuonna 2013. Olin silloin itse töissä Saksassa ja se oli minulle kohtalonhetki. Oli päätettävä, lähdenkö jatkamaan toimintaa, sillä äitini oli joka tapauksessa lähivuosina eläköitymässä. Jätin työni Saksassa ja palasin Suomeen. Yhdessä jälleenrakensimme äitini perustaman yrityksen ja näin syntyi PUR. PUR kunnioittaa äitini perintöä, mutta siinä näkyy vahvasti oma kädenjälkeni. Halusin tuoda toimintaan ekologiset arvot ja vastuullisuuden. Bongailen myös aktiivisesti kiinnostavia uutuustuotteita ja kunhan asettamamme tarkat laatukriteerit täyttyvät, lanseeraamme matalalla kynnyksellä uutuuksia. Näin valikoima pysyy kiinnostavana ja asiakkaille löytyy aina myös jotain uutta,” Anu Pekonen toteaa.
Asiakkaiden auttaminen ja henkilökohtainen asiakaspalvelu on molemmille Pekkosille ollut aina toiminnassa tärkeää. Viimeisen vuoden aikana on uutisoitu paljon Helsingin keskustan autioitumisesta. Pandemian myötä ihmiset siirtyivät yhä enemmän verkko-ostoksille ja etätöiden yleistyttyä keskustaan päivittäin suuntaavien ihmisten määrä on vähentynyt. Vaikka PURissa on havaittu keskustan hiljentyminen, uskotaan siellä kuitenkin vahvasti palvelevan kivijalkamyymälän vetovoimaan nyt ja tulevaisuudessa.
”Uskoamme vahvistaa se lähes päivittäinen palaute, jota saamme asiakkailtamme,” sanoo Anu Pekkonen.
”Kiitos kun olette olemassa!” ja ”Täältä saa aina niin hyvää palvelua” ovat tuttuja lausahduksia PURin myymälässä. Asiantunteva asiakaspalvelu nousee myös PURin hiljattain teettämässä asiakaskyselyssä myymäläasioinnin kärkisyyksi. Asiakkaat arvostavat henkilökohtaista palvelua, saamiaan tuoteneuvoja ja mahdollisuutta esittää kysymyksiä.
Verkkokaupassa asioinnissa taas arvostetaan helppoutta. ”Meillä on paljon asiakkaita, jotka asioivat kummassakin kanavassa valiten sopivimman aina tilanteen mukaan. Myymälään tullaan henkilökohtaista asiakaspalvelua varten, verkkokaupasta on helppo tehdä tilaus vaikkapa iltauutisten lomassa. On hienoa juhlia 10 -vuotista PURin taivalta upean henkilökunnan ja ihanien asiakkaiden kanssa,” Anu Pekkonen jatkaa.
”Onneksi olkoon PUR-kaupan yrittäjät Onerva ja Anu sekä teidän upea henkilökunta. PUR on onnistunut rakentamaan oman näköisen terveyskaupan, joka inspiroi asiakkaita kohti parempaa terveyttä. Olette henkilökuntanne kanssa hienolla tavalla panostaneet asiakaspalveluun ja visuaalisuuteen myymälässä sekä myös sosiaalisessa mediassa. Tuotte toiminnassanne hyvin esille asiantuntijuuden merkityksen ja julkaisette kiinnostavia hyvinvointiartikkeleita sekä terveysluentoja. Tiedon jakaminen tuotemyynnin lisäksi on selkeästi ollut teidän vahvuutenne”, toteaa Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton toiminnanjohtaja Mika Rönkkö.
"Kiitos onnitteluista. On hienoa juhlia 10 -vuotista PURin taivalta upean henkilökunnan ja ihanien asiakkaiden kanssa," Onerva Pekkonen ja Anu Pekkonen toteavat.